
spotkanie warsztatowe dotyczące projektu Sukcesja w siedzibie ZRP.
Forma spotkania: stacjonarne
Termin: 25 listopada 2025 r., godz. 12.00
Miejsce: siedziba ZRP, ul. Miodowa 14, Warszawa
Poniżej link do rejestracji na szkolenie:
              
spotkanie warsztatowe dotyczące projektu Sukcesja w siedzibie ZRP.
Forma spotkania: stacjonarne
Termin: 25 listopada 2025 r., godz. 12.00
Miejsce: siedziba ZRP, ul. Miodowa 14, Warszawa
Poniżej link do rejestracji na szkolenie:

Środy z KSeF – cykl bezpłatnych szkoleń!
Źródło: Ministerstwo Finansów
Już od 24 września startuje ogólnopolski cykl spotkań „Środy z KSeF”, organizowany przez Ministerstwo Finansów. To świetna okazja, aby przygotować się do nadchodzących zmian i zdobyć praktyczną wiedzę o Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF).
👉 Obowiązek korzystania z KSeF wejdzie w życie:
• 1 lutego 2026 r. – dla największych przedsiębiorców,
• 1 kwietnia 2026 r. – dla pozostałych firm,
• 1 stycznia 2027 r. – dla najmniejszych podmiotów.
💡 Dlaczego warto?
✔ poznasz zasady działania KSeF,
✔ dowiesz się, jak korzystać z bezpłatnych narzędzi,
✔ zyskasz wsparcie ekspertów i możliwość zadawania pytań.
📅 Terminarz spotkań online:
💻 Moduł I – 24.09 – Podstawowe informacje o KSeF
💻 Moduł II – 1.10 – Uwierzytelnienie, autoryzacja i nadawanie uprawnień
💻 Moduł III – 22.10 – Wystawianie i otrzymywanie faktur
💻 Moduł IV – 29.10 – Certyfikaty i uprawnienia MCU
💻 Moduł V – 12.11 – Uprawnienia i faktury w KSeF (JST, Grupy VAT, rolnicy ryczałtowi)
💻 Moduł VI – 19.11 – Aplikacja Mobilna KSeF
💻 Moduł VII – 3.12 – Aplikacja Podatnika KSeF
💻 Moduł VIII – 10.12 – e-Mikrofirma i dodatkowe funkcjonalności
Link do spotkań znajduje się na stronie: https://www.malopolskie.kas.gov.pl/urzad-skarbowy-w-wieliczce/wiadomosci/srody-z-ksef
📍 Szkolenia stacjonarne – Wieliczka
Spotkania odbędą się w sali konferencyjnej Urzędu Skarbowego w wybranych terminach:
👉 Wybierz dogodny termin i formę udziału – online lub stacjonarnie.
🔗 Szczegóły znajdziesz na: ksef.podatki.gov.pl
W dniu wczorajszym tj. 07.10.2025r. Starszy Cechu Roman Koszyk podczas gali „Dzień Mistrza Nauczyciela Zawodu w rzemiośle” w Warszawie został wyróżniony odznaczeniem Ministra Edukacji Narodowej – MEDAL KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ – Gratulujemy !!!




Szanowni Państwo,
Związek Rzemiosła Polskiego (ZRP) wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom rozpoczyna Projekt Sukcesja, projekt edukacyjno-wdrożeniowy realizowany wspólnie z Kancelarią Finansową LEX dotyczący sukcesji w firmie rzemieślniczej. Podczas tego kilkuetapowego projektu można będzie posiąść nie tylko teoretyczną wiedzę o sukcesji, ale również skorzystać z profesjonalnej pomocy.
I etap
Termin spotkania:
16 października 2025 r. w godz. 9.00-11.00 zaplanowaliśmy spotkanie w formie online z należącymi do Państwa organizacji rzemieślnikami wprowadzające w szczegóły sukcesji i nadające kierunek planowanym zmianom.
Link do spotkania:
https://zrp.webex.com/zrp-pl/j.php?MTID=m2306f000d203a38ee682e754cfa2edcd
Projekt Sukcesja
Związek Rzemiosła Polskiego (ZRP) wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom rozpoczyna projekt edukacyjno-wdrożeniowy wspólnie z Kancelarią Finansową LEX dotyczący sukcesji w firmie rzemieślniczej. Podczas tego kilkuetapowego projektu można będzie posiąść nie tylko teoretyczną wiedzę o sukcesji, ale również skorzystać z profesjonalnej pomocy.
I etap
Termin spotkania:
16 października w godz. 9.00-11.00 zaplanowaliśmy spotkanie w formie online z należącymi do Państwa organizacji rzemieślnikami wprowadzające w szczegóły sukcesji i nadające kierunek planowanym zmianom.
Zakres tematyczny:
Spotkanie rozpocznie prof. Jan Klimek, Prezes ZRP który przywita uczestników i przedstawi założenia całego Projektu Sukcesja.
Będzie to część wprowadzająca w całość zagadnienia zaprezentowana przez dr n.pr. Małgorzatę Rejmer, Prezes i założycielkę Kancelarii Finansowej LEX, eksperta w dziedzinie sukcesji biznesu.
Forma spotkania: online
Link do łączenia:
https://zrp.webex.com/zrp-pl/j.php?MTID=m2306f000d203a38ee682e754cfa2edcd
II etap
Termin drugiego etapu podamy Państwu już po spotkaniu I odbywającym się w formule online.
Zakres tematyczny:
Drugie spotkanie będzie miało charakter warsztatowy i w zależności od ilości osób zostanie podzielone na grupy.
Warsztaty grupowe – praktyka dopasowana do specyfiki danej Firmy.
Po części ogólnej omawianej na etapie I przejdziemy do warsztatów w grupach, w zależności od skali działalności:
Każda grupa będzie pracować z doświadczonym ekspertem, a uczestnicy będą mogli zadawać pytania i omawiać własne przypadki.
Forma spotkania: stacjonarne w siedzibie ZRP w Warszawie
dr n.pr. Małgorzata Rejmer – Prezes i założycielka Kancelarii Finansowej LEX. Doktor nauk prawnych. Dodatkowe specjalizacje: finanse oraz psychologia biznesu. Ekspert w dziedzinie sukcesji biznesu. Sukcesją zajmuje się od prawie 30 lat. Jako pierwsza w Polsce złożyła wniosek o rejestrację fundacji rodzinnej (wniosek 1/23). Pracuje jako ekspert d/s firm rodzinnych w zespołach ministerialnych i parlamentarnych. Firmami rodzinnymi zajmuje się zarówno jako praktyk biznesu, ale także bada problematykę firm rodzinnych z perspektywy naukowej.
Kancelaria Finansowa LEX powstała z pasji do wspierania przedsiębiorców, którzy łączą życie rodzinne z prowadzeniem biznesu. Od początku jej celem jest tworzenie rozwiązań, które pomagają bezpiecznie przekazać firmę w ręce następców, chroniąc dorobek życia i rodzinne wartości. Jako jedna z niewielu kancelarii na rynku łączy w jednym zespole ekspertów z obszaru prawa, finansów, podatków i zarządzania, co pozwala jej patrzeć na biznes klienta całościowo. Nie działa według sztywnych schematów. Projektuje strategie dostosowane do indywidualnych potrzeb każdej rodziny i każdego przedsiębiorstwa.
Jej innowacyjne podejście zostało docenione nagrodą „Dobre Geny Innowacji” w konkursie Innowatory Gospodarki oraz tytułem Kancelarii Roku 2023. Współpracuje z firmami o różnej skali, od lokalnych warsztatów rzemieślniczych po duże przedsiębiorstwa pokoleniowe, zawsze z takim samym zaangażowaniem i szacunkiem do historii firmy.
W DNIU 22.10.2025r. O GODZ. 10:00 W SIEDZIBIE CECHU ODBĘDZIE SIĘ SZKOLENIE Z PRACOWNIKAMI URZĘDU SKARBOWEGO W WIELICZCE.
TEMATY PORUSZANE NA SZKOLENIU:
– Czym jest KSeF i jakie korzyści przyniesie jego wdrożenie
– Kluczowe aspekty KSeF – kogo i od kiedy dotyczy
– Jak działa KSeF
– Terminy i etapy wdrożenia
– Gdzie szukać informacji i pomocy w zakresie KSeF
– Awarie lub niedostępność KSeF.
Chętnych prosimy o zgłaszanie się do Biura Cechu mailowo lub telefonicznie. Ilość miejsc ograniczona.
Zapraszamy!!!
--
Zarząd oraz Pracownicy Cechu składają serdeczne podziękowania Pani Annie Ziobro.
Dziękujemy za wkład wniesiony w praktyczną naukę uczniów w zawodzie sprzedawca, za cierpliwość, opiekę, niejednokrotnie nad uczniami potrzebującymi więcej wsparcia. Za poświęcenie i cierpliwość i okazane serce.


Zarząd oraz pracownicy Biura Cechu składają rodzinie Pawłowicz kondolencję w związku ze śmiercią Mateusza Pawłowicza
Szanowni Państwo!
Małopolska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości uprzejmie informuje, że już jesienią tego roku rusza IV edycja projektu Małopolska Sieć Sukcesorów.
Jednocześnie zwracamy się z uprzejmą prośbą o pomoc w upowszechnieniu poniższej informacji na temat projektu – będziemy bardzo wdzięczni za zamieszczenie informacji na Państwa stronie internetowej i w social mediach oraz rozesłanie wiadomości mailowej wśród Państwa członków.
CZYM JEST SUKCESJA?
Sukcesja jest naturalnym i koniecznym wyzwaniem, z którym musi się zmierzyć każda firma rodzinna. Sukcesja to przekazanie władzy, majątku, wiedzy oraz odpowiedzialności kolejnemu pokoleniu. Nie jest to łatwe, zarówno dla twórcy biznesu jak i jego następcy. Najlepszym sposobem na eliminację barier i problemów jest odpowiednie zaplanowanie tego procesu. Działania, które wprowadzą nowe pokolenie w świat biznesu oraz pomogą określić zasady i wartości, jakimi musi się kierować następca a przede wszystkim, które wykreują umiejętności i kompetencje niezbędne do zarządzania firmą, są czasochłonne i wymagają ogromu pracy. Ważnym elementem jest wypracowanie wspólnej wizji na dalsze losy przedsiębiorstwa oraz zbudowanie zaufania nestora, które pozwoli na pełne przekazanie władzy i umożliwienie podejmowania własnych decyzji przez sukcesora. Kolejnym ważnym elementem jest odpowiednie dobranie formy prawnej i faktyczne przeprowadzenie zmiany w organizacji. W tej kwestii warto zasięgnąć rady eksperta, który przedstawi dostępne możliwości oraz pomoże wybrać najlepszą z nich.
NA CZYM POLEGA PROJEKT?
W ramach tworzenia Małopolskiej Sieci Sukcesorów, zaangażujemy do projektu od 5 do 12 osób, które przejęły lub zamierzają przejąć firmę rodzinną z terenu woj. małopolskiego. Do udziału w spotkaniach zapraszamy również nestorów (czyli osoby, które zamierzają przekazać swoją firmę nowemu pokoleniu). Członkowie sieci zapraszani będą do udziału w regularnych spotkaniach (możliwość uczestnictwa online), w ramach których zostaną objęci dostosowanym do ich potrzeb wsparciem szkoleniowym z kluczowych obszarów związanych z transferem biznesu tj.:
• obszar prawny;
• obszar finansowo-podatkowy;
• obszar zarządzania;
• obszar psychologiczny;
• obszar wymiany doświadczeń.
Podczas spotkań będzie można także skorzystać z obecności ekspertów – doradcy podatkowego i radcy prawnego i zasięgnąć informacji dotyczących innych problemów związanych z prowadzeniem swojej firmy.
W JAKIM CELU REALIZOWANY JEST PROJEKT?
Głównym celem projektu „Małopolska Sieć Sukcesorów SUKCES-JA!” realizowanego przez Małopolską Izbę Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Krakowie jest:
• podniesienie poziomu gotowości do sukcesji w małopolskich firmach;
• wzmocnienie postaw przedsiębiorczych;
• rozwój wiedzy i umiejętności w temacie sukcesji;
• wsparcie wymiany doświadczeń i networkingu.
DLA KOGO?
Projekt dedykowany jest dla osób, które przejęły lub potencjalnie w przyszłości będą mogły przejąć firmę rodzinną z terenu województwa małopolskiego. W spotkaniach mogą brać udział zarówno sukcesorzy jak i nestorzy.
GDZIE I KIEDY?
Szkolenia odbędą się w stacjonarnie oraz hybrydowo (możliwość uczestnictwa online) w budynku MIRiP przy ul. św. Anny 9 w Krakowie.
Wzorem lat ubiegłych, spotkania odbywać się będą cyklicznie, w czwartkowe popołudnia (5 spotkań w godzinach 17:00-21:00) w miesiącach 10/2024 – 12/2024. Szczegółowy harmonogram spotkań zostanie udostępniony w terminie późniejszym.
JAK SKORZYSTAĆ?
Jesteś zainteresowany dołączeniem do sieci?
Wypełnij formularz rekrutacyjny na stronie https://forms.gle/EDMA2AYdYoqMK8Er5  i czekaj na kontakt z naszej strony!
Na zgłoszenia czekamy do 30.09.2025 – ilość miejsc ograniczona!
Udział w projekcie jest bezpłatny.
INFORMACJE DODATKOWE
Małopolska Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości, I p., pok.11,
Tel. 12 421 52 1, promocja@izba.krakow.pl
Projekt realizowany w ramach realizacji zadań publicznych Województwa Małopolskiego w obszarze „Działalność wspomagająca rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości” pn. „Małopolska Sieć Sukcesorów”.
